Tuesday, April 8, 2008

SEDARLAH WAHAI UMAT ISLAM

Antara Fitnah dan Fitna

Gempar hari ini apabila isu Fitna yang menghina ayat-ayat al-Quran. Adakah ini suatu provokasi?

Di negara kita, terdapat juga kenyataan Tokoh Pemimpin Negara kita sebelum ini dan sekarang ada yang mempunyai unsur memperlekehkan al-Quran.

Kita nampak yang jauh, kita tak perasaan yang dekat dengan kita. Orang kafir memang sentiasa tidak akan berpuas hati dan duduk diam dengan kita. Bahkan lagi mereka melihat Cahaya Islam semakin bersinar dan tidak boleh dipadamkan walau apapun strategi yang diatur dan disusun.

Sikap umat Islam sendiri yang menyebabkan orang kafir berani memperlekahkan al-Quran. Umat Islam yang ada hari ini belum menghayati dan mempratikkan al-Quran secara sepenuhnya. Orang kafir melihat umat Islam sebagai rujukan kandungan isi al-Quran.

Kita marah bila orang kafir menghina al-Quran. Pada masa yang sama kita tidak sedar ada orang Islam sendiri yang mengabaikan al-Quran dan menutup sebelah mata terhadap tuntutan al-Quran.

Wahai pemuda Islam tonggak Islam, bersihkan aqidah kita. Suluhlah sesuatu masalah dengan suluhan al-Quran. Pegang erat-erat tuntutan al-Quran dan as-Sunnah. Moga kita di atas jalan yang lurus!


Dipetik dari blog Muhammad Amin bin Hj Che Hassan al-Kalantani


0 comments:

Komen semasa